wtorek, 28 października 2014

Tort zygzak McQueen

Witam, 

miał być tort tęczowy ale jak wiadomo kobieta zmienną jest i dlatego będzie tort w kształcie zygzaka z bajki auta. bez zbędnych wstępów opiszę krok po kroku jak go zrobiłam: 

początek standardowy - najpierw upiekłam biszkopt z 10 jaj o wymiarach 25x30 cm, przekroiłam na 3 blaty. wykroiłam podstawę tortu o szerokości ok 13-14 cm, następnie wykroiłam górę i wszystko przełożyłam bitą śmietaną i brzoskwiniami, nadałam finalny kształt i całość obsmarowałam masą maślaną. aby było mi łatwiej narysowałam mniej więcej na torcie rysunki jakie będę wyciskać. koła zrobione z delicji (mogą być inne ciastka)  I później już sama dekoracja wyciskana za pomocą tylek cukierniczych. krem barwiony barwnikami w proszku, oprócz czerwonego - specjalnie kupiłam pierwszy raz barwnik w żelu, bo myślałam że da mi intensywnie czerwony kolor - a barwnik okazał się klapą i dlatego zygzak jest właściwie różowy a nie czerwony :/ miałam w domu bordowy w proszku ale bałam się że mi wyjdzie nie wiadomo jaki kolor, a już nie miałam masła więc nie chciałam ryzykować.   


 Tyle pisaniny, aby wiedzieć o czym piszę obejrzyjcie filmik:

https://www.youtube.com/watch?v=ddTP8Hu5g5s&feature=youtu.be  - film jak krok po kroku wykonać tort zygzak


https://www.youtube.com/watch?v=f5H18h9C1lI    film z przepisem na masę maślaną

 

 Nieco zdjęć:





















Rady: 
projekt jest najważniejszy - naszkicowałam sobie prosty rysunek z zygzakiem i zaplanowałam gdzie dokładnie co się znajdzie, żebym w trakcie dekoracji nie musiała tracić czasu na dumanie - "czy aby na pewno tak to sobie wyobrażałam" - zrobienie tego tortu to i tak wiele godzin pracy, więc lepiej nie komplikować sobie tego. 

Pozdrawiam
 

6 komentarzy:

  1. Mam pytanie, czy na powyższy torcik wystarczy jeśli zużyje 500 ml śmietanki do przełożenia tortu i kremu maślanego przygotowanego z dwóch kostek masła? Dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, 500 ml śmietanki powinno wystarczyć, ponieważ torcik nie był duży. Masła o ile dobrze pamiętam zużyłam więcej niż dwie kostki, ponieważ rozdzielałam masę do barwienia i wolałam mieć więcej (żeby nie brakło). Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witan
    m, jaką tylka robi pani te kleksiki na samochodzie???

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń