sobota, 17 października 2015

Domowe ciastka (prawie) jak oreo

Witam, 

ciastka oreo lubi prawie każdy, więc jak znalazłam przepis na domową wersję, pokładałam w niej duże nadzieje. Ochoczo  zabrałam się za pieczenie i nie mogłam doczekać się efektu końcowego, a ten nieco mnie rozczarował... Oczywiście ciastka były pyszne, wprost wyśmienite ale... ? no właśnie, czy to były ciastka oreo? na pewno nieco podobne, jednak spodziewałam się jakiegoś efektu wow i nieco się zawiodłam. 


Ciastka z tego przepisu są pyszne -  to nie ulega wątpliwości ale to nie jest dokładnie ten sam smak :) mimo wszystko zachęcam do  wypróbowania, przepis znalazłam na tym blogu (zrobiłam wszystko identycznie, więc pozwoliłam sobie skopiować, zachęcam do zajrzenia na bloga Babci - są tam zdjęcia z przygotowania)



Przepis:

200 g mąki pszennej

120 g masła lub margaryny

80 g cukru pudru

60 g kakao bez cukru

1 jajko

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia


na nadzienie :

200 g białej czekolady

4 łyżki śmietany 30%




Zaczynam od przygotowania ciasta

  1. do miski daję wszystkie składniki na ciastka oreo : mąkę , masło , cukier , kakao , proszek do pieczenia , jajko
  2. wszystko razem zagniatam dłonią na jednolitą masę ( zagniatam około 5 minut )
  3. tak wyrobione ciasto wkładam do woreczka ( można owinąć w folię spożywczą) i wkładam do lodówki na około 30 minut

po 30 minutach

  1. ciasto dzielę na dwie części łatwiej jest je wtedy rozwałkować
  2. ciasto wkładam pomiędzy papier do pieczenia ciasta (można włożyć między pergamin ) dzięki czemu łatwiej się rozwałkowuje i nie klei się do wałka
  3. ciasto wałkuję na grubość około 4 milimetrów
  4. z tak rozwałkowanego ciasta wykrawam foremką ciastka
  5. ciastka układam na blasze wyłożonej papierem nie trzeba zostawiać dużych odstępów ponieważ ciastka nie wyrosną

pieczenie ciastek oreo

  1. blachę z ciastkami wstawiam do nagrzanego piekarnika do 180 stopni na środkową półkę i piekę około 15 minut
  2. piekarnik mam włączony na ogrzewanie góra dół bez termoobiegu
  3. jeżeli nie jesteśmy pewni czy ciastka są upieczone można jedno ciastko wyjąć i spróbować :)
  4. po upieczeniu ciastka odstawiam do wystudzenia
Przygotowanie nadzienia - nadzienie przygotowuję dopiero jak ostygną ciastka:

  1. czekoladę i śmietanę rozpuszczę w kąpieli wodnej
  2. do tego celu w większym garnku ( takim żeby zmieścił się rondelek z czekoladą ) grzeję wodę żeby była mocno gorąca
  3. teraz rondelek z czekoladą ( czekoladę łamię na kostki ) i śmietaną wkładam do gorącej wody ( garnek z wodą cały czas mam na gazie ) i mieszając rozpuszczam czekoladę na jednolitą masę
  4. tak przygotowanym nadzieniem będę przekładała ciastka

Końcowe przygotowanie ciastek oreo :)

  1. na jedno ciastko nakładam około 1 łyżeczki nadzienia i nakrywam drugim ciastkiem delikatnie ściskając
  2. ciastko jest gotowe i tak samo robię z kolejnymi :)
  3. ilość nadzienia jeżeli chcemy możemy nałożyć więcej
  4. po około 1 godzinie masa zastygnie ( nie będzie twarda ale nie będzie już lejąca )


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz