wtorek, 13 października 2015

Placek z jabłkami

Witam,

dostałam jabłka i musiałam je jakoś wykorzystać, kwaśne, twarde - idealne na placek, poszukałam więc jakiegoś fajnego przepisu i zmodyfikowałam pod swoje gusta ;)



Film na którym można zobaczyć jak przygotowuję ten pyszny wypiek:

https://www.youtube.com/watch?v=UO0SNL7Z3Sw



Przepis:

Ciasto kruche:

300 g mąki pszennej
200 g masła, zimnego
100 g cukru pudru
1 jajko
szczypta soli

Wszystkie składniki na kruchy spód wyrobić i uformować z ciasta kulę. Przykryć folią, schłodzić w lodówce przez 30 minut.

Nadzienie jabłkowe:

1,2 kg jabłek
1/3 szklanki cukru
2 łyżki wody
20 g masła


Na patelnię wysypać cukier, zalać wodą, wymieszać. Podgrzewać (nie mieszając) do momentu aż cukier się skarmelizuje i nabierze złotego koloru . Dodać masło, wymieszać do połączenia, wsypać pokrojone jabłka, smażyć przez chwilę, mieszając, aż część jabłek zacznie się lekko rozpadać.

Formę  o średnicy 24cm wysmarować masłem i oprószyć mąką.

Schłodzone ciasto wyjąć z lodówki i podzielić na 2 części, jedna większa od drugiej. Większą część wykleić dno i boki formy. Na ciasto wyłożyć nadzienie jabłkowe. Mniejszą część ciasta również rozwałkować, nożem wyciąć paski i ułożyć w kratkę, skleić z ciastem wyłożonym na boki. Kratkę posmarować roztrzepanym jajkiem.

Piec w temperaturze 190 stopni C przez około 45 - 50 minut.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz